FAQ - Ofte stilte spørsmål

Q: Hva er Infopad?

A: Infopad er et system for elektronisk innhenting av pasientdata. Infopad består av en nettside og en Android Applikasjon som lastes ned til et Android nettbrett. Infopad er spesielt utviklet for klinikere og forskere i det Norske helsevesenet som ønsker å kvalitetssikre den kliniske hverdagen eller forske på kliniske problemstillinger. Pasientene kan besvare spørreskjema via et nettbrett på klinikken eller motta spørreskjema via E–post, og besvare hjemme uten at de trener å møte opp på klinikken.


Q: Hvordan kommer jeg i gang og bruker Infopad

A: For å ta i bruk Infopad må man registrere seg på nettsiden www.Infopad.no og laste ned appen Infopad på et Android nettbrett.


Q: Må man ha et nettbrett for å bruke Infopad?

A: Nei, det er mulig å sende pasientene skjemaene via E–post. På denne måten kan pasientene besvare skjema før de kommer til første konsultasjon og følges opp uten at de trenger å komme til klinikken. Pasientene kan besvare skjema med hvilken som helst nettleser, på hvilken som helst enhet, PC, Mac, Ipad, Telefon osv, osv.


Q: Hvilke nettbrett anbefales?

A: Hvis Infopad skal brukes med et nettbrett på klinikken anbefaler vi at det brukes Android nettbrett med en 10,1 Tommers skjerm eller tilsvarende oppløsning. 10,1 tommers skjermer har den beste brukervennligheten når pasienter skal lese spørsmålsteksten og besvare på skjemaene. Så må du vurdere om dere har tråløst internett der nettbrettet skal brukes, eller om dere trenger tilgang til internett via mobilnettet (3G eller 4G).


Q: Kan I–Pad brukes

A: Nei I–Pad kan ikke brukes for å besvare skjema via Infopad Applikasjonen. Man må da bruke et Android nettbrett. Årsaken til dette er anbefalinger fra Datatilsynet og at vi ikke ønsker å binde oss til en leverandør, men at dere som kunder skal kunne velge mellom flere leverandører og den prisen som passer dere best.


Hvis det brukes E–post skjema så pasientene mottar skjemaene pr E–post kan de bruke den enheten de ønsker og den nettleserne de ønsker for å besvare skjemaene.


Q: Er det noe krav til nettleser⁄ datamaskin?

A: Infopad fungerer på alle datamaskiner med nettleser. Alle oppdaterte nettlesere fungerer. Det kreves Internett Explorer versjon 9 eller nyere for at krypteringen for sending og mottak av e–post til pasientene skal fungere.


Q: Vi har ⁄ har ikke Helsenett – fungerer Infopad for meg?

A: Infopad er Helsenett partner. Det betyr at man kan bruke Infopad hvis man har Helsenett. Samtidig står Infopad utenfor Helsenettet og man kan derfor bruke Infopad også uten å ha helsenettet. Med eller uten helsenett – Infopad fungerer akkurat like bra :)


Q: Hva koster det å bruke Infopad?

A: Ta kontakt med Roar på epost roar@infopad.no eller telefon 91721590 for et pristilbud ut fra dine behov.


Q: Hvilke skjema er tilgjengelig i Infopad?

A: I skjemabanken ligger det en oppdatert skjemaliste som kan lastes ned. Vi legger stadig til nye skjema. For å få lagt inn egne skjema kan Infopad kontaktes på e–post: roar@infopad.no.


Q: Kan Infopad skjema legges inn i Journal?

A: Både Physica Online og Programvareforlaget har i samarbeid med Infopad laget integreringer, så pasienter og skjema som er besvart i Infopad kan administreres direkte i journalprogrammet. Dette gjør at Physica, PsykBase og ProMed kunder nå kan få kvalitetssikret sin journal på en ny og revolusjonerende måte!


Lær mer om Infopad med våre veiledningsfilmer på Youtube

Tilbake